Betonbiztos stresszoldó technikák

2020.03.16

Ebben a bejegyzésben kifejezetten rövid, hatékony technikákat gyűjtöttem össze, amiket bárhol, bármikor alkalmazhatsz, ha éppen "elgurul a gyógyszer". A lelki, érzelmi feszültség most a legnagyobb kihívás, és nincs mindig időnk, lehetőségünk hosszabb relaxációs technikák alkalmazására. Úgyhogy itt egy gyorssegély-gyűjtemény.

Hogyan használd őket?

Amikor bármilyen feszültséget, félelmet, haragot, frusztrációt, stb. érzel, vedd elő ezt az oldalt, vagy nyomtasd ki magadnak, hogy kéznél legyenek a pontkombinációk, és kezdd el magadon tartani őket. Amelyik az adott állapotodon enyhülést tud nyújtani, az szinte azonnal egy kellemes érzést ad. Ha kb. 10 mp után sem érzed, hogy jobb, menj a következőre. Fontos, hogy miközben tartod a pontokat, befelé figyelj, vagy a türelmetlenség miatt nem fogod észrevenni, hogy melyik segít.

Naponta annyiszor használod őket, ahányszor akarod. Minimum 20-30 mp-ig, de lehet akár 10 percig is alkalmanként. Ezekkel a pontkombinációkkal áramköröket zárunk be a test energetikáján belül. Úgy működnek, mint a telefon aksija: ha már feltöltődött, nem megy bele több töltés. Tehát nem lehet őket túladagolni.

Bármi kérdésed felmerül, keress nyugodtan! 

Ha pedig nagyon nem megy, vagy nagyon erős vihar dúl benned, itt kérhetsz tőlem online segítséget: 


1. Homlok-tarkó tartás: a kineziológia egyik legerőteljesebb és leggyakoribb stresszoldó eszköze. 

Mit is csinál ez az úgynevezett homlok/tarkó tartás? Segít csökkenteni a minket aktuálisan érő stressz testre gyakorolt hatását. Visszaadja a tudatos és kreatív gondolkodás képességét. Hogy ne a félelem, a harag, a pánik, és ki tudja, még milyen primitív túlélési program határozza meg az állapotunkat.

Tehát ha valami kiakaszt, fogd meg a homlokod az egyik tenyereddel, a nyakszirtcsontod (a fej hátulján a dudor és az alatta lévő terület) a másik tenyereddel, dőlj hátra, vegyél mély levegőt, és relax... 

És hogy miért kiemelten jó ez most nekünk? Mert a stressz csökkenti az immunrendszer hatékonyságát. A stressz oldása pedig növeli. Na ezért.

2. Félelem ellen ajánlott pontok:

Tartsd őket egyszerre (mind a négyet!), a két kezeddel.

Legjobb, ha egy pisztolyt formálsz a kezedből, azaz a mutató és középső ujjad összezárod, velük tartod az egyik pontot, a hüvelykujjaddal a másikat.

Az alsó két pont a Vese meridián 27-es pontjai, őket tartsd az egyik kezeddel.

A fejen lévő két pont az Irányító meridián 24-es és 20-as pontja (a kis képen még pontosabban láthatók, hogy hol vannak). Őket tartsd a másik kezeddel.

Mennyi ideig? Azt szoktuk mondani, hogy amíg egyszerre lüktetni kezd mind a 4 pont. Ha nem érzed, akkor 20-30 mp.
Mikor segíthet? Ha félsz, és ha a félelmed konkrétan meghatározható dologhoz kapcsolódik. De meglepődhetsz: lehet, hogy nem félelemnek érzed, amit átélsz, és mégis ezek a pontok hoznak enyhülést. Ilyenkor vizsgáld meg, hogy mitől félsz....

Hányszor? Ahányszor akarod, ha nem használ, nem is árt.

Fogd meg a pontokat, és figyeld, hogy jól esik-e. Könnyebb-e, beindul-e egy kellemes érzés? Ha igen, akkor ez a pontkombináció segít neked. Ha nem érzel semmit, akkor is tarthatod, de megpróbálhatsz mást is, mint az előző homlok/tartó tartást.

3. Még a félelem ellen

Szabály ugyan az: két ujj vagy hüvelykujj tartja az elöl lévő pontot, két ujj vagy hüvelykujj a hátsót. 20-30 mp, vagy amíg jólesik. 

Az egyik pont a glabella, a két szemöldök között, a másik az öreglyuk, a nyakszirtcsont alatt egy lágy lyuk.  

4. Stabilitás megsegítése, erős érzelmi érintettség csökkentése - Gyomor meridián 3. pont.

Tartsd két kezed 2-2 ujjával, vagy egy pisztolyt formáló kézzel, együtt tartva a pontokat.

Ezeket a pontokat gyakran használjuk, ha felkavaró érzelmi témákon dolgozunk. A gyomor meridián a Föld elemhez tartozik. A Föld elem adja a gondoskodás, nyugalom, biztonságérzet, szeretet, bizalom stabilitását. Hasznos segítség stresszes időkben, vagy nagy aggodalmak idején.