Tanulási nehézségek, stressz és szorongás
Adjunk szárnyakat gyermekeinknek!
A tanulási problémák hátterében általában valamilyen félelem vagy szorongás áll. Félelem a megmérettetéstől, a kudarctól, a büntetéstől, sőt, akár a sikertől (!) is.
Ezek az érzelmek olyan erősek tudnak lenni, hogy hatásukra a gyermek agya "szétkapcsol", azaz nem lesz számára elérhető az összes képessége az adott szituációban.
Ilyenkor még azt sem tudja, ami otthon esetleg gond nélkül ment neki.
Az neuroenergetikai kineziológia segítségével ezeket az érzelmeket közvetlenül az idegrendszerben keressük. Mindig a kiváltó okból indulunk ki, majd a kiváltó ok hatásait szüntetjük meg a korrekciók segítségével.
Maguk a korrekciók a testünk és az egész lényünk különböző részein lerakódott lenyomatokat oldják fel, az ott található blokkokat szabadítják fel.
Az egész folyamat eredménye a stresszmentes tanulás lesz: a lehető legkevesebb energiával a lehető legjobb eredményeket elérni, saját képességeink maximumának birtokában.
Hol lehetnek ilyen blokkok? Magában az idegrendszerben, az agyintegrációban, de akár izmokban, inakban, ízületekben, meridiánokban, csakrákban, érzelmi megélésekben...
Gyakorlatilag kizárólag az adott szakember képzettségén múlik, hogy mennyire tud mélyre menni, hogy a lehető legpontosabban adja azt, amire a gyermeknek szüksége van.
A tanulási képességek fejlesztése elsősorban az agy integrált működésének elérésére, és a stresszhatások ellenére történő megtartására irányul.
Számos kineziológiai ág eredetileg a tanulási nehézségek korrekciójára irányult, mígnem egyértelművé vált, hogy a tanulás képessége, és az azt lehetővé tevő agyintegráció alapvető fontossággal bír az élet minden területén.
Egész életünk során tanulnunk abban az értelemben, hogy tapasztalatokat szerzünk, és azokat életünkbe integráljuk. Ez nagymértékben meghatározza azt, hogy kik vagyunk, és mit csinálunk az életünk során.
Az élet gyakran állít minket olyan kihívások elé, melyek legyőzéséhez nem csak az egyes agyi területekhez való hozzáférésre, hanem ezek integrált működésére is szükség van. Teljesen mindegy, hogy a mögötte álló téma a betűzés/olvasás, vagy a hivatás/magánélet egyensúlya. A nem megfelelő integráció, vagy a szükséges agyi területek blokkolódása meggátol minket abban, hogy bizonyos feladatokat elvégezzünk, illetve, hogy a kihívásokkal megbirkózzunk.
A tanulási nehézségek leggyakoribb okaként a kérgestest blokkolódását szokták említeni
A kéregestest (Corpus Callosum) biztosítja a két agyfélteke átjárhatóságát, azaz az információ áramlását a két agyfélteke között. Miközben tanulási problémákkal küzdők esetében szinte mindig blokkolt a kérgestest, mindannyian észrevehetjük magunkon, ha hirtelen elfáradunk tanulás vagy szellemi munkavégzés közben - ilyenkor az információáramlás blokkolódott, azaz nem működik integráltan a két agyféltekénk.
Új dolgok tanulása mindig stresszt jelent, mivel az új tanulása az ismeretlennel való találkozást jelenti, és a dolgok bizonytalan kimenetelével szembesít, és a stressz kihatással van a mentális feldolgozásra, illetve a megtanultakra való emlékezés képességére.
Van, aki bizonyos stresszeket olyan intenzíven él meg, hogy elveszíti gondolkodási képességét. Ez lehetetlenné teszi számára, hogy megtegyen olyan dolgokat, amiket korábban gond nélkül meg tudott tenni. Rendszeresen előjöhet a probléma felelésnél, dolgozatírásnál, amikor mindent elfelejt, semmi nem jut az eszébe, pedig megtanulta, és később már újra el tudná mondani.
Ha egy feladat megoldásához szükséges agyi területek nem hozzáférhetők, illetve nem működnek integráltan, semmilyen magyarázat nem segíthet a gyereknek a megoldásban. Ezért van az, hogy sokszor még a legjobb különórák, egyéni foglalkozások is csak apró lépésben segítenek a tanulási problémák megoldásában.
A tanulási nehézségek oldásánál az agyintegrációt megzavaró stresszforrásokat keressük meg és szüntetjük meg.
Bejelentkezés: 06-20/ 628 77 00
Cím: 1124 Budapest, Thomán István utca 8.