❈ Kineziológia gyerekeknek ❈

Gyerekeknek, fiataloknak

Gyermekeink a jövő, éppen ezért elengedhetetlen fontosságú, hogy megkapják mindazt a szeretetet és támogatást, ami ahhoz szükséges, hogy teljes életet élő, boldog, sikeres felnőttekké válhassanak.

Sajnos sok gyermeknek és fiatalnak okoz nehézséget a modern társadalom által rájuk rótt terhek elviselése. Rengetegen képtelenek az iskolarendszer elvárásainak megfelelni, vagy társaik piszkálódásainak is áldozatul eshetnek. A TV-ből, az internetről feldolgozhatatlan mennyiségű információ zúdul rájuk, gyakran zaklató tartalmak formájában - gondoljunk csak a napi hírekre. 

Mindez nehezen kezelhető viselkedéshez, alacsony önértékeléshez, és olyan tünetekhez is vezethet, mint rémálmok, alvászavarok, energiahiány vagy érzelmi túlterheltség, hogy csak néhányat említsek.  

Még nekünk, felnőtteknek is megerőltető lehet az élet minden kihívásának megfelelni. Képzeljük csak el, milyen erős nyomás érheti a gyerekeket vagy a fiatalokat, akikben még nem fejlődött ki a mindennapi történések feldolgozásához szükséges érzelmi vagy mentális érettség. 

Az erejüket meghaladó terhekkel küzdő gyermekeknél szülőként azt vehetjük észre, hogy csökken a magabiztosságuk, az önértékelésük, és egyre kevésbé boldogulnak társasági vagy családi szituációkban. 

A gyerekek és a fiatalok nagyon jól reagálnak az energetikai kineziológiára. Bennük még nem rögzültek azok az érzelmi és viselkedési mintázatok, amiket mi felnőttek már bizony beépítettünk az energetikai rendszereinkbe, úgyhogy ezt a módszert ők még lágyabbnak, támogatóbbnak és hatékonyabbnak élik meg. 

Mivel az energetikai kineziológia a problémák öszefüggéseivel, nem pedig a konkrét tartalmával foglalkozik, a gyermeknek nem kell amiatt aggódnia, hogy vajon hogyan fogja elmondani, kifejezni, ami benne zajlik. Megfigyelhető viszont, hogy a közös munka alatt szépen lassan maguktól megnyílnak, ahogy a folyamat hatására egyre felszabadultabbá válnak.

Az energetikai kineziológia segítségével nagy lépést tehetünk a gyerekek felfedezetlen szükségleteinek kielégítése felé. 

Bármilyen nehézséggel is küzdjön gyermeked, az energetikai kineziológia rendszere segít megtalálni és feloldani a mögötte rejlő okokat, és végigvezetni őt a lehető leggyorsabb és legbiztonságosabb módon a jólléte felé vezető úton.

Mikor érdemes a gyerekeket kineziológushoz vinni?

- ha úgy érezzük, nincs meg bennük a gyermeki felszabadultság, vidámság, boldogság;

- ha viselkedésük megmagyarázhatatlan módon megváltozott;

- ha félénkek, önbizalomhiányosak;

- ha gyakran szoronganak, ami miatt esetleg hányingerük, fejfájásuk van;

- ha félnek egyes szituációktól;

- ha tanulási nehézségeik vannak;

- ágybavizelésnél;

- bőrproblémáknál;

- alvászavaroknál;

- bármilyen olyan jelenségnél, ami valószínűsíthetően stresszre, feszültségre, nyugtalanságra vezethető vissza;

- ismeretlen eredetű testi panaszoknál.

Az energetikai kineziológiai munkával ezen problémák érzelmi és energetikai okait dolgozzuk fel, és a problémán lévő stresszt szüntetjük meg.

"Kedves Dóri! Kb. három hete jártunk nálad kislányommal bepisilés miatt. Körülbelül 5 napra rá elkezdett szólni éjjelente, ha szüksége volt :). Ez azóta is így van. Nem tudom, mit csináltál, de az csodát eredményezett ismét... Köszönjük!" Julcsi (nagyobbik fiúcskát és a kisebbik lánykát is kezeltem)

"Kedves Dóri! A kisfiam már egyáltalán nem pisil be, amit csak neked köszönhetünk! Szeretettel, Judit." 8 éves kisfiú édesanyja

Kiket várok?

Életkortól függetlenül minden kisgyerekkel jól tudok dolgozni. Már akár 5-6 éves kortól is önállóan oldható egy kisgyerek, de ha ez nem megy, akkor általában le szokott ülni egy kényelmes székre egy asztalhoz, és rajzolgat, tableten játszhat, vagy bármely más, hozott játékkal elfoglalhatja magát, míg én a felnőtt kísérőjén keresztül elvégzem a szükséges korrekciókat.

Minél kisebb a gyerek, annál kevesebb saját problémája van. Sokkal inkább a szülőben lévő - ismert vagy elfojtott - feszültségeket veszi át, ezért lehetséges, hogy a sikeres folyamat érdekében a szülővel is dolgozni kell. (Ez alól kivételt képeznek a fizikai szintű problémák, testtartás zavarai, egyes képességek, és a reflexek. Ilyen esetben kizárólag a gyermekkel dolgozom, mert az ő testére van szükség a folyamathoz.)

Nagyon fontos, hogy szülőként ne szégyelld magad semmilyen hibádért vagy tévedésedért, a hibák arra valók, hogy kijavítsuk őket, és a kineziológia az egyik legjobb eszköz a hibák hatástalanítására!

Tanulási nehézségek, stressz és szorongás

Adjunk szárnyakat gyermekeinknek!

A tanulási problémák hátterében általában valamilyen félelem vagy szorongás áll. Félelem a megmérettetéstől, a kudarctól, a büntetéstől, sőt, akár a sikertől (!) is.

Ezek az érzelmek olyan erősek tudnak lenni, hogy hatásukra a gyermek agya "szétkapcsol", azaz nem lesz számára elérhető az összes képessége az adott szituációban.

Ilyenkor még azt sem tudja, ami otthon esetleg gond nélkül ment neki. 

Az neuroenergetikai kineziológia segítségével ezeket az érzelmeket közvetlenül az idegrendszerben keressük. Mindig a kiváltó okból indulunk ki, majd a kiváltó ok hatásait szüntetjük meg a korrekciók segítségével. 

Maguk a korrekciók a testünk és az egész lényünk különböző részein lerakódott lenyomatokat oldják fel, az ott található blokkokat szabadítják fel.

Az egész folyamat eredménye a stresszmentes tanulás lesz: a lehető legkevesebb energiával a lehető legjobb eredményeket elérni, saját képességeink maximumának birtokában.

Hol lehetnek ilyen blokkok? Magában az idegrendszerben, az agyintegrációban, de akár izmokban, inakban, ízületekben, meridiánokban, csakrákban, érzelmi megélésekben...

Gyakorlatilag kizárólag az adott szakember képzettségén múlik, hogy mennyire tud mélyre menni, hogy a lehető legpontosabban adja azt, amire a gyermeknek szüksége van. 

A tanulási képességek fejlesztése elsősorban az agy integrált működésének elérésére, és a stresszhatások ellenére történő megtartására irányul. 

Az általam elvégzett, kifejezetten a tanulási képességek fejlesztésére szolgáló tanfolyamok a következők:

  1. One Brain 1-2 (alap Egy Agy és a szakma eszközei - tanulási képességek fejlesztése)
  2. LEAP 1 - 2 -3 -4 - Learning Enhancement Acupressure Porgram (a tanulásban résztvevő idegrendszeri központok és pályák blokktalanítása)
  3. Brain Gym 101 - edukációs kineziológia

Mindezt szükség esetén kiegészítem más neuroenergetikai blokkoldó technikákkal is.

Számos kineziológiai ág eredetileg a tanulási nehézségek korrekciójára irányult, mígnem egyértelművé vált, hogy a tanulás képessége, és az azt lehetővé tevő agyintegráció alapvető fontossággal bír az élet minden területén. 

Egész életünk során tanulnunk abban az értelemben, hogy tapasztalatokat szerzünk, és azokat életünkbe integráljuk. Ez nagymértékben meghatározza azt, hogy kik vagyunk, és mit csinálunk az életünk során.

Az élet gyakran állít minket olyan kihívások elé, melyek legyőzéséhez nem csak az egyes agyi területekhez való hozzáférésre, hanem ezek integrált működésére is szükség van. Teljesen mindegy, hogy a mögötte álló téma a betűzés/olvasás, vagy a hivatás/magánélet egyensúlya. A nem megfelelő integráció, vagy a szükséges agyi területek blokkolódása meggátol minket abban, hogy bizonyos feladatokat elvégezzünk, illetve, hogy a kihívásokkal megbirkózzunk.

A tanulási nehézségek leggyakoribb okaként a kérgestest blokkolódását szokták említeni

A kéregestest (Corpus Callosum) biztosítja a két agyfélteke átjárhatóságát, azaz az információ áramlását a két agyfélteke között. Miközben tanulási problémákkal küzdők esetében szinte mindig blokkolt a kérgestest, mindannyian észrevehetjük magunkon, ha hirtelen elfáradunk tanulás vagy szellemi munkavégzés közben - ilyenkor az információáramlás blokkolódott, azaz nem működik integráltan a két agyféltekénk. 

Új dolgok tanulása mindig stresszt jelent, mivel az új tanulása az ismeretlennel való találkozást jelenti, és a dolgok bizonytalan kimenetelével szembesít, és a stressz kihatással van a mentális feldolgozásra, illetve a megtanultakra való emlékezés képességére. 

Van, aki bizonyos stresszeket olyan intenzíven él meg, hogy elveszíti gondolkodási képességét. Ez lehetetlenné teszi számára, hogy megtegyen olyan dolgokat, amiket korábban gond nélkül meg tudott tenni. Rendszeresen előjöhet a probléma felelésnél, dolgozatírásnál, amikor mindent elfelejt, semmi nem jut az eszébe, pedig megtanulta, és később már újra el tudná mondani.

Ha egy feladat megoldásához szükséges agyi területek nem hozzáférhetők, illetve nem működnek integráltan, semmilyen magyarázat nem segíthet a gyereknek a megoldásban. Ezért van az, hogy sokszor még a legjobb különórák, egyéni foglalkozások is csak apró lépésben segítenek a tanulási problémák megoldásában.  

A tanulási nehézségek oldásánál az agyintegrációt megzavaró stresszforrásokat keressük meg és szüntetjük meg.

Bejelentkezés: 06-20/ 628 77 00

Cím: 1124 Budapest, Thomán István utca 8.